Klub 100 regler

Klub 100 Marathon Danmarks regler for ranglistekvalificerende maratonløb

Følgende kriterier skal være opfyldt, for at et maratonløb kan tælles med på Klub 100 Marathon Danmarks rang- eller boblerliste:

  1. Maratonløbet skal offentliggøres på et offentligt medie - f.eks. www.motionslob.dk, www.dourun.com, www.motiondanmark.dk, www.my5.raceresult.com og/eller en hjemmeside - med oplysning om startsted og -tidspunkt mindst 72 timer før start. Maratonløbet kan opslås med links til detaljer på offentligt tilgængelige sociale sites, hvis man ikke skal være medlem af disse sites for at se oplysningerne.
  2. En resultatliste fra maratonløbet skal offentliggøres senest 1 uge efter løbet på medier jf. § 1.
  3. Maratonløbet er 42,195 km. En uden- eller indendørs DAF-opmålt (Jones Counter anvendes) rute er 42,195 km + 1 promille (usikkerheden på Jones Counteren). En GPS-opmålt udendørs rute bør være 42,195 km + 1 procent (usikkerheden på GPS-ure). En indendørs rute opmålt med et kvalitetsmålehjul bør være 42,195 km + 1 procent. Opmåling af korrekt distance er suverænt løbsarrangørens ansvar.
  4. Den løbsansvarlige præsenterer ruten og starter maratonløbet. Alle deltagere skal løbe samme rute. Ruten må ikke ændres undervejs, medmindre force majeure (f.eks. væltede træer, isdannelse eller trafikuheld) nødvendiggør en ændring umiddelbart inden eller under løbet.
  5. Minimum 3 løbere skal gennemføre maratonløbet.
  6. Ved socialmaratonløb, hvor der er flere starter, og man løber i adskillige grupper, gælder løbskriterierne for hver enkelt start. Dog accepteres fælles annoncering og fælles resultatliste.
  7. Regler for cannonballs
    1. Løberen er selv ansvarlig for at få målt sin sluttid.
    2. Uret må ikke stoppes undervejs.
    3. Urets autopause-funktion skal være deaktiveret.
  8. Den enkelte løber bedømmer selv, om et maratonløb opfylder §1-7, og dermed kan tælles med på ranglisten. Løbere er velkomne til at kontakte bestyrelsen på info@klub100marathon.dk for rådgivning; bestyrelsen foretager ikke afgørelser.

Godkendt på den ordinære generalforsamling den 10. november 2018

Supplerende vejledning

  1. "Tidlig start", som var indeholdt i de tidligere løbskriterier, er udgået. Hvis en løbsarrangører ønsker adskillige starter, skal de hver for sig opfylde ovenstående løbskriterier, hvis de skal kunne tælles med på Klub 100 Marathon Danmarks rangliste.
  2. Et maratonløb efter ovenstående kriterier kan kun indeholde én start, medmindre der er tale om et socialmaraton, hvor der er tale om flere starter - jf. §6. Løbere i en start ved et socialmaraton opnår samme fælles tid, medmindre de løber langsommere end tiden for den gruppe, der er startet samtidigt; i så fald anføres den faktiske sluttid.
  3. De forrige regler krævede mindst 5 startende og 3 gennemførende løbere. De gældende regler kræver alene mindst 3 gennemførende løbere, hvilket dermed indebærer mindst 3 startende løbere.

Kilde: https://klub100marathon.dk/loebskriterier/


Regler for officielle cannonball halvmarathon gældende for KLUB 100 HALVMARATHON og DANSK HALVMARATHONKLUB

Et halvmarathonløb skal være slået op som et halvmarathonløb.

Løbet skal være offentliggjort med div. nødvendige oplysninger på en offentlig tilgængelig platform for sportsbegivenheder, f.eks. Runagain, RUN2U, Sportstiming o.l.

Alternativt kan løbet slås op på en hjemmeside.

Vedr. start

Løbet skal være offentliggjort med en startliste, og slås op min. 3 døgn før starten går.
Der skal være oplysninger om startsted og tidspunkt.

Alle løbere starter samlet, og løber samme rute.

Tidlig start

Tidlig start er tilladt - dog tidligst en time før det ordinære starttidspunkt. Begge starttidspunkter skal være angivet i løbsbeskrivelsen.

Deltagerantal

Der skal altid være minimum 5 løbere ved den ordinære start.

Alle løbere skal have intention om at gennemføre løbet.

3 af disse løbere skal som minimum gennemføre løbet.

Proforma-startere accepteres ikke.

Frafald under løbet må kun skyldes akut opståede skader eller utilpashed.

Tidsfrist

Har løbet en tidsfrist for gennemførelsen, så skal den overholdes, for at løbet tæller med.

Resultatliste

Resultatlisten SKAL offentliggøres på en hjemmeside som et selvstændigt opslag, senest 7 døgn efter løbets afvikling. (Resultater tilføjet på f.eks. Runagain.com i løbsopslaget, tæller også med). 

Distancen

Ruten skal som minimum være opmålt til 21,0975 Km - den behøver ikke at være DAF opmålt.

Løbsarrangøren er ansvarlig for, at distancen er opmålt korrekt.

Marathon, andre løb og halvmarathon

Deltager man i et løb, hvor der også er marathon, skal min. 5 løbere (uanset distance) stille til samlet start. Løberne skal alle have intention om at gennemføre løbet.

Her er det også ok, hvis der kun er 1 halvmarathonløber iblandt løberne.

Står man på startlisten til et marathon, kan der ikke nedgraderes til et halvmarathon undervejs.

Står man på listen til rundeløb, kan der ikke opgraderes til halvmarathon.

Et marathon tæller IKKE for hverken 1 eller 2 halvmarathons.

Halv eller hel ironman tæller ikke med.

Jagtstarter tæller ikke med.

Par-marathon tæller ikke, da der ikke er fælles start.

Virtuelle løb tæller ikke med.

Tidtagning

Den enkelte løber er selv ansvarlig for tidtagning.

Løberens eget ur må under ingen omstændigheder stoppes undervejs.

Viser ruten sig, på løberens ur, at være længere end de 21,0975 km, er det den tid der går, til man har passeret målstregen, man retter sig efter. Uret stoppes altså ikke, når man har løbet de 21,0975 km

Urets autopause-funktion skal være deaktiveret under hele løbet.

Er der officiel tidstagning ved løbet, så er det den tid der tæller.

Diskvalifikation

Du diskvalificeres hvis:

-Uret stoppes undervejs

-uret stoppes før mållinjen

-urets autopausefunktion er tilsluttet

Løb under Coronanedlukningen

Løb under Coronanedlukningen, i perioden d.12. marts - 10. maj 2020, tæller ikke med.

Kilde: https://klub100halvmarathon.com/klub100-regler/

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang